Přihlášení

„Tak nám chtějí odstřelit starostu!“

17. 10. 2014 | Redakce PS | Diskuze (10) | Věci veřejné

Zveřejňujeme příspěvek ředitele Filmové akademie Miroslava Ondříčka v Písku MgA Miloně Terče k aktuální politické situaci v Písku.

To by asi řekla posluhovačka panu Švejkovi při pohledu na horečnou politickou aktivitu v tom krásném městě Písku.

„A kdože to chce udělat?“, opáčil by zamyšleně pan Švejk a asi by si přestal masírovat bolavá kolena, protože to by byla událost trochu nezvyklá, zvláště proto, že se o ní přeci veřejně nemluví. Ale stejně by se asi zamýšlel nad tím, zda je ještě browning tou vhodnou zbraní.

„No, přece ti, kteří prohráli volby!“, vyhrkla by paní Millerová, což by asi pan Švejka donutilo k vážnému zamyšlení nad tím, co se to děje s tou oslavovanou a prý tak krásnou demokracií.

Asi by tomu všemu nerozuměl. Stejně tak jako písečtí voliči. Dostavili se přeci poslušně k volbám a odevzdali hlasy podle toho nejhlubšího přesvědčení. Že by byli nadšeni tou či onou stranou se říci nedá, ale asi uvážili, že ten starosta, který se poslední léta staral o blaho města, to špatně nedělal. Nehledě na to, že je to celkem slušný člověk, kterých je v politice celkem poskrovnu.

A tak se stalo, že to z vůle lidu vyhrála ČSSD. A když někdo vyhraje, tak jsou tu také ti, kteří prohráli a vypadá to tak, že by utřeli nos. To se jim však moc nelíbí, jim se libí vládnout, proč také ne, vždy se přitom kutálí tolik miliónů, že se i klidně může stát, že se mnohý nějak zakutálí do nějakého toho koutka, kde ho již nikdo nenajde.

To se občanům moc nelíbí, ale to prý nehraje roli. Ono se to dá prý vždy nějak zaonačit, aby se jeden dostal k moci. Tedy, aby si jeden hrál s budoucností města a občanů i přesto, že ho nikdo nevolil. Občas se tomu říká politický obchod. Ve skutečnosti jsou to však čachry a prapodivná hra s výsledky voleb. Máme sice demokracii, většina tedy rozhoduje, ale vůbec nerozhoduje, kdo tu většinu tvoří. Takže, když se všichni ti, kteří rozhodnutím občanů prohráli, spojí, tak mají tolik hlasů, že si mohou dělat, co chtějí. Na vůli občanů pak mohou pěkně kašlat. Ten si odvolil a teď musí mlčet.

Já si myslím, že tomu tak není, že slušní lidé se mají vždy ozvat a spojit se. Protože hlas spořádaného občana by měl platit více, než nějaký politický handl, který by spíše patřil na koňskou tržnici. Voliči v Písku jednoznačně rozhodli o tom, kdo by měl být starostou. A u toho by mělo zůstat, ať se to zbytku světa líbí či nelíbí. Ti, co prohráli, by to měli pokorně uznat, protože jen tím mohou dokázat, že respektují demokratickou myšlenku společnosti.

Jestliže však docílí opaku a prakticky se neférovým způsobem, který odporuje zdravému rozumu, dostanou k moci, tak jen plivnou do očí všem občanům, kteří mají zájem na poctivém vládnutí. Byl by to vlastně politický puč, který by vše postavil na hlavu a jen dokázal, že chodit k volbám je k ničemu. A to by bylo to nejhorší, co by se nám mohlo stát. Stali bychom se jen obětními beránky a někdo by z nás dělal hlupáky. Asi bychom se posléze nemohli ani podívat do očí vlastním dětem. Co bychom jim tak mohli vykládat o morálce?

Takže pokud k tomu puči dojde, nebyla by úvaha pana Švejka o vhodné zbrani nijak scestná, protože i přesto, že by nikdo nevystřelit, by vlastně šlo o politickou vraždu. A já si myslím, že je na všech slušných občanech našeho města, abychom se tomu pokusili ze všech sil zabránit. Abychom se postavili na obranu skutečné demokracie, která respektuje přání a vůli voličů. Po letech diktatury jsme si vybojovali systém, který by měl respektovat občana. Společenský systém, který by neměl tolerovat egoistické mocenské touhy jedinců.

0
0

Diskuze k článku +

17. 10. 2014 (13:10)  –  Zbyněk Konvička

0
0

naprostý souhlas s panem ředitelem píseckých filmových škol Miloněm Terčem… věřím, že tento názor, který vychází ze zdravého selského rozumu a jasné logiky věci, rozhodně není ojedinělý…

Odpovědět

17. 10. 2014 (13:35)  –  Luděk Blaha

0
0

Zapomeňte, pane Konvičko, na rozum, natož na selský, nebo dokonce zdravý!
V takových případech je nezbytné si dobře zapamatovat, kdo, kdy a co. Aby, až se zase někdy budou mazat medy o zodpovědném spravování obecních záležitostí, bylo v tomto směru jasněji.
Nakonec mnohé aktéry této taškařice dobře známe, jak a kam se cpou, a tak jsme s tím mohli počítat. Služba obyvatelům obce je tu pojímána jako 'mač ve skvoši'. Zafandit, vítězství urvat za každou cenu, a pak se na pivku poplácat s klucíma po zádech, jak jsme jim zase vytřeli zrak. Škoda přeškoda, že občani to nevidí, nebo stejného zrna jsou.

Odpovědět

17. 10. 2014 (14:06)  –  Milan Miflonides Sedlák

0
0

" …. A tak se stalo, že to z vůle lidu vyhrála ČSSD"
Tak za prvé: nikoli z vůle lidu ale z vůle menšiny těch, co přišli k volbám.
"…. aby si jeden hrál s budoucností města a občanů i přesto, že ho nikdo nevolil."
Takže za druhé: o budoucnosti města hodlají rozhodovat (nikoli si s ní "hrát" jak to pejorativně označuje autor) jen ti co byli zvoleni. V jednotlivcích menšinou ale na základě rozumného jednání (nikoli jakéhosi autorova "handlu") ti, kteří dohromady budou tvořit většinu ze všech řádně zvolených.
" …. slušní lidé se mají vždy ozvat a spojit se".
Za třetí: a ti co byli zvoleni a co se dnes snaží spojit, ti jsou neslušní? Kdo má tu drzost něco takového naznačovat či dokonce tvrdit? Spojili se lidé kteří panu autorovi nevoní. Mně zase nevoní dnešní pan starosta – před minulými volbami mne v diskuzi nepřesvědčil a výkonem své funkce ukázal, že právem.
…. "Ti co se prakticky se neférovým způsobem …. dostanou k moci, tak jen plivnou do očí všem občanům, kteří mají zájem na poctivém vládnutí".
Takže za poslední. Co to je ten neférový způsob? To že spolu jednají? To jsou ale věci po pouhých dvou deci!
Kdo komu plive do tváří a kdo se snaží mně (a nejen mé maličkosti) sypat písek do očí?

Odpovědět

17. 10. 2014 (15:24)  –  Petr Rybák

0
0

Vážený pane Sedláku, děkuji Vám za Váš názor na "starostu" Veselého. Myslím, že to byl opravdu první starosta, který neudělal pro město Písek opravdu nic co se týče praktických věcí. Sám jsem s ním kdysi vedl e-mailovou diskuzi a po cca 14 dnech jsem to vzdal. Myslím, že tito lidé, kteří jsou totálně odtrženi od reality nemají ve vedení Města co dělat. Honit si triko jak je Písek úspěšný v kdejakých soutěžích jako vstřícnost k občanům, otevřenosti úřadu k občanům, nebo jak se to všechno jmenuje, je sice hezké, ale praktický život šel hodně daleko od našeho, snad již bývalého, starosty.
Myslím, že nejlepším důkazem morální porážky starosty Veselého je volební účast v Písku, něco málo přes 37 %!!! To se opravdu podařilo, vtáhnout obyvatele města do děje.
Teď nezbývá nic jiného než doufat, že se opravdu podaří starostu Veselého "odstřelit", jak píše v nadpise svého článku jakýsi (promiňte, ale nikdy jsem o něm neslyšel, tak se omlouvám jestli jsem zkomolil jméno) zřejmě Miloň Terč.

Odpovědět

17. 10. 2014 (16:04)  –  Filip Volf

0
0

Petr Rybák: Nejlepším důkazem morální výhry pana starosty Veselého je těch 63% spoluobčanů, kteří u voleb nebyli a jsou očividně spokojeni s jeho dosavadní prací, když ani neměli potřebu ve vedení radnice něco měnit . A to nemluvím o tom, že volby vyhrál i bez nich. Že vedete s někým emailovou diskuzi, která se nevyvíjí dle vašich představ, opravdu není důvod k odvolávání kohokoliv. Takže brečíte sice hezky, ale naprosto zbytečně.

Odpovědět

18. 10. 2014 (21:56)  –  Mgr. Zuzana Šachová

0
0

Občané si demokraticky zvolili své zástupce a bohužel Ti, kteří neuspěli na plné čáře, ,,že pane Průšo?" se s tím neumějí smířit. Myslím si, že panPrůša už se kdysi předvedl. Ne vždy souhlasím s názory pana starosty Veselého, ale stejně tak nesouhlasím se způsobem, jakým byl ,,vyšachován" ze hry. Také nesouhlasím s názorem, že pro Písek neudělal vůbec NIC!
Právě zastupitelé by měli respektovat názor voličů, kteří si většinově zvolili ČSSD, a měli by i vítěznou stranu nechat rozhodnout o postu starosty, jak to bývá zvykem.

Odpovědět

17. 10. 2014 (14:13)  –  Zdenka Jelenová

0
0

Dnes dopoledne svolal starosta Ondřej Veselý na pondělí od 18hodin schůzku 18 nových zastupitelů z ČSSD, TOP 09, Jihočechů 2012 a ANO 2011. Aktuální zpráva: Všechny ostatní strany se ovšem mají sejít už dnes-v pátek-večer. Možná tedy bude rozhodnuto velmi rychle…

Odpovědět

17. 10. 2014 (14:20)  –  Milan Miflonides Sedlák

0
0

Kéž by již dnes.

Odpovědět

17. 10. 2014 (16:17)  –  Filip Houdek

0
0

Tento text a další článek „Hrozí v Písku povolební puč?“ mě fascinuje :-)
Proč by kdokoliv měl respektovat hlasy voličů? Copak obyvatelé města Písku volí svého starostu? Odpovím si sám – nevolí. O starostovi rozhodují noví zastupitelé, kteří byli voleni námi. Mýlím se?

Odpovědět

20. 10. 2014 (19:12)  –  Karolína Jirmanová

0
0

Napadlo už tu někoho, že může být skutečně problém v osobě p. starosty Veselého? Když se umí shodnout tolik lidí na tom, že ho nechtějí? Navrhl třeba p. Veselý svou rezignaci, aby situaci odblokoval pro vítěze voleb? Nebo jak je to s těmi korýtky :-)

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.